Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.09.10 - klo:13:39:27

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
annip
Etusivulle Etusivu Galleria Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy
+  Linnut forum
|-+  Linnut
| |-+  Hoito
| | |-+  Savanninparatiisikaijojen häkki
« edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] Siirry alas Tulosta
Kirjoittaja Aihe: Savanninparatiisikaijojen häkki  (Luettu 294 kertaa)
marjukka
Jäsen (Forum)
*
Paikalla Paikalla

Sukupuoli: Nainen

Pingu

Re: Savanninparatiisikaijojen häkki
« Vastaus #15 : 29.07.10 - klo:11:22:15 »

Jep, tuo mahtuu juuri ja juuri asuntooni (itseasiassa ei edes juuri ja juuri, mutta harkitsin luopuvani tv:stä...). Maaliskuun aikoihin asumismuodoksi vaihtuu onneksi kaksio, jonne voisi sitten katsella isompaa häkkiä sitten. Toivottavasti saisin sitten myytyä niin, etten kamalasti jää tappiolle.

Eivät ne onneksi ole sisarruksia. 3kk vanhoja uroksia oli muutama ja sitten yksi 5kk vanha tyttö toisesta suvusta. Sehän siinä on sitten tietysti pelottavaa että jos joskus myöhemmin pesitän noita omiani ja kun niiden poikaset lähtevät Suomessa kiertoon, etteivät vain törmäisi serkkuihinsa tai muihin sukulaisiinsa, kun niin vähän tätä lajia tuntuu Suomessa olevan. Saako eläinkaupan eläimistä yleensä jotain sukutodistuksia? Tai edes syntymätodistusta?
Kirjattu
kaija
"Lennonjohtaja"
Jäsen (Kaijuli)
Poissa Poissa

Harrikat Riograndet ja Avoparikaija(t)

« Vastaus #16 : 29.07.10 - klo:11:27:44 »

Tuskin saat juuri mitään paperia ja sukutaulut ovat tällä rintamalla vasta hamassa tulevaisuudessa... Toivottavasti ne pikkuhiljaa tulevat käytännöksi ja näin pesittäminen tulee järkevämmäksi.

Älä suotta töllöstä luovu tai muutoinkaan stressaa. Kyllä sopu sijaa antaa ja moinen lintuhäkki kyllä mahtuu mitä ihmeellisimpään paikkaan kun oikein miettii... Ota harkintaan vaikka seinähylly niin ei mene suotta pöytätilaa häkin vuoksi. Rautakaupasta hommaat pitkät hyllynkannakkeet ja kiinnität ne oikeaoppisesti ja tarpeeksi korkealle jotta ei ole tiellä. Linnut nauttivat olla korkealla ja sinulla on tilaa elää... Kunhan vaan muistat huomioida sen valtavan röhnämäärän joka sieltä sitten sataa... Eli alle ei sohvaa, sänkyä eikä telkkaria Cheesy
Kirjattu

Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!
marjukka
Jäsen (Forum)
*
Paikalla Paikalla

Pingu

« Vastaus #17 : 29.07.10 - klo:11:36:44 »

Voi pahus. Ajattelin että eläinkaupoissa mukaan saisi edes syntymätodistuksen. En tosin olekaan koskaan ostanut mitään eläintä kaupasta... mutta tulee nyt tämän kerran sekin periaate rikottua.

Hei, sainkin tuosta hyvän idean! Tv on kevyempi kuin häkki - pistän sen seinälle!
Kirjattu
kaija
"Lennonjohtaja"
Jäsen (Kaijuli)
Poissa Poissa

Harrikat Riograndet ja Avoparikaija(t)

« Vastaus #18 : 29.07.10 - klo:11:50:39 »

Häkki on luultavasti teeveetä kevyempi mutta ihan miten päin vaan... Elä pudota varpaille Wink Ja kiinnitä kunnolla Cheesy
Kirjattu

Käytä vain sulavia sanoja, sillä jo huomenna voit joutua syömään niitä!
GoldieC
Jäsen (Kaijuli)
Poissa Poissa

Töyhdölliseni Veeti, Romeo & Delirium

« Vastaus #19 : 29.07.10 - klo:11:50:49 »

Hei, sainkin tuosta hyvän idean! Tv on kevyempi kuin häkki - pistän sen seinälle!

Tuokin kyllä käy, mutta itseasiassa kannatan henkilökohtaisesti ennemmin kaijan ehdotusta missä nimenomaan häkin pistää seinälle, sillä korkein orsi pitäisi/kannattaisi olla ihmisen silmää korkeammalla - tai että häkki olisi ainakin korkeammalla kuin missään perus ruokapöydän korkeudella. Smiley
Ko. häkissä ei nimittäin ole jalkoja, joten joudut jokatapauksessa hankkimaan jonkun korkean tason ellet aseta sitä hyllylle. Wink
Kirjattu

I'd fly above the trees, over the seas in all degrees.. To anywhere I please.
marjukka
Jäsen (Forum)
*
Paikalla Paikalla

Pingu

« Vastaus #20 : 29.07.10 - klo:11:56:09 »

Niin ja onhan se itsekin kivempi seurata tipujen touhuja korkeammalta. Lattialle se ei olisi kuitenkaan tullut, tasokin on hakusessa. Mielellään sellainen, johon menisi sisään kaikki ruuat ja muut niiden tarvikkeet.
Loppuviikko menee siis kierrätyskeskuksilla!
Kirjattu
welmu
Jäsen (Kaijuli)
Poissa Poissa

« Vastaus #21 : 29.07.10 - klo:13:15:27 »

Ei luulis tuon syntymätodistuksen saamisen olevan vaikeaa, jos hän kerta itse niitä lintuja kasvattaa...kannattaa ainakin kysyä.

Tuossa kyseisessä häkissä on pieni pinnaväli (ja varustelukin näyttäs olevan pienemmille linnuille, esmes. siemenkaukalot), hankalimmaksi kokisin kuitenkin pienehköt oviaukot, mutta mitäs pienistä... kokoahan jo alkaa olemaan ja kun sen lisäksi pääsevät lenteleenkin, missä hommassa ovatkin aivan ilmiömäisiä.

Onnea nyt linnunhankintaan. Tuskin maltamme odottaa Grin.

Mitä muuten nuo allergiatestit sisälsi?
« Viimeksi muokattu: 29.07.10 - klo:13:19:20 kirjoittanut welmu » Kirjattu

marjukka
Jäsen (Forum)
*
Paikalla Paikalla

Pingu

« Vastaus #22 : 29.07.10 - klo:14:29:21 »

Itse en osaa oikein hahmottaa noiden häkkien asioita noin pienestä kuvasta tällä kokemuksella. Siksi netistä tilaaminen on nihkeää aina vähän. Ja kun tuosta ovesta welmu mainitsit, niin totta... Eihän sitä edes kunnolla erota tuosta kuvasta.
Tuossa on kuitenkin nuo irrotettavat pohjalaatikot, mitkä ehdottomasti haluan.

Tuo allergia testattiin ihan verikokeilla. Siinä "perinteisessä" allergiatestissä eli brick-testissä, missä pistetään monta eri asiaa numeroläpyskän viereen, ei edes ollut vaihtoehtona lintuja. Verikoetesteillä ne testaavat, siinä oli vaihtoehtoina erikseen kanarialinnut, undulaatit ja isot ja pienet papukaijat. "Häkkilinnut"-nimeäkin se jossain välissä käytti, en sitten muista miten se lopullinen nimi meni kun meni sumussa koko tilanne kamalan piikkikammon takia...
Tämähän ei liity aiheeseen, mutta löytyykö joukosta ketään kuka olisi testannut myös allergiaa?

Kirjattu
GoldieC
Jäsen (Kaijuli)
Poissa Poissa

Töyhdölliseni Veeti, Romeo & Delirium

« Vastaus #23 : 29.07.10 - klo:16:32:21 »

Tämähän ei liity aiheeseen, mutta löytyykö joukosta ketään kuka olisi testannut myös allergiaa?

Minulla on tarkoitus rahatilanteen kohentuessa taas mennä kartoittamaan eläinallergiat, myös ja varsinkin linnut, vaikka lintuja ja kissoja nyt onkin ja ennen on ollut kymmenkunta hiirtä ja hamsteria, ja elämäni aikana myös koiria.

Lähinnä siksi että kuulemma saatan sairastaa jonkinsortin atopiaa, jolloin olen herkkä vähän kaikille ympäristön allergeeneille, mutta haluan tietää totuuden ja sen kuinka paljon olen allerginen kaikelle jos olen, ja pitäisikö huolestua. Smiley
Ilman yhtään suurempaa oireilua olen kuitenkin selvinnyt mitä tulee eläimiin, mitä nyt kerran olin erään ystävän luona, ja siellä oli poikaystäväni sekä tämän ystävän pari kaveria. Poikaystävällä on testattu positiivinen mutta ei kovin paha kissa-allergia, ja kaverilla oli tietysti yksiö jossa kaksi pitkäkarvaista sisäkissaa. Eikä mennyt kuin muutamia tunteja kun yllättäen me molemmat istuimme hieroskellen punertavia silmiämme, ja haukkomassa raikasta ilmaa parvekkeella ahdistuneeseen olotilaamme. Yritimme nukkua sinä yönä, mutta turhaan. Lähdimme seuraavana aamuna aikaisin ja totesimme, että myös minä olin saanut joitain oireita, mitä en ollut ikinä saanut elämäni aikana vaikka meillä on nytkin kaksi sisäkissaa ja yksi ulkokissa, ennen sitä olen kasvanut kissojen kanssa. Olen myös viimeaikoina ollut pienehkössä omakotitalossa jossa on iso pitkäkarvainen koira, enkä sielläkään ole saanut mitään oireita vaikka koko päivän siellä oleskellut..

Oireita tulee myös vähän myös mm. herneiden ja pähkinöiden syömisestä, tietynlaisten silmämeikkien käytöstä, homeisten (ja/tai hyvin vanhojen) talojen sisätiloissa oleskelusta, siitepölyyn olen tavallista vähän herkempi reagoimaan, ja lisäksi ihoni on hyvin herkkä ja saan aurinkoihottumaa heti jos oleskelen voimakkaassa auringossa parikin tuntia, tai hengailen pakkasessa (poskipäät joka talvi kutakuinkin paleltumissa vaikka en ulkona talvisin juuri olekaan). En tiedä miksi, mutta tunnun olevan tavallista herkempi monelle asialle siis.. Undecided Atopia vai mikä, mene ja tiedä.
Kirjattu

I'd fly above the trees, over the seas in all degrees.. To anywhere I please.
welmu
Jäsen (Kaijuli)
Poissa Poissa

« Vastaus #24 : 29.07.10 - klo:17:16:35 »

Täällä kans atoopikko, jolle tää kevät ja alkukesä oli jotain aivan kamalaa (enkä oo ainoo). Piti hommata silmätipat ja heinixiä vetää säännollisesti. Enkä oo siis koskaan tiennyt mitään siitepölyistä ym:sta. Lisäksi mulla on valoallergia ollut jo vuosia, eli en voi olla yhtään auringossa ja kaikkein vahvimpien kertoimienkin kans korkeintaan parikyt minsaa (vamppyyri?), repikääs siitä Tongue. Kaiken lisäks menin vaihtaan aurinkovoiteen, josta sainkin sitten niin voimakkaat ihoreaktiot, ettei muuta, kun päivystykseen. Naamavärkki oli sen näköinen, kuin olisin tulipalosta hädin tuskin pelastunu. Epäilivät voiteen lisäaineita???

Onneks tää loppukesästä aina helpottaa... Joillekin kukille taas olen selvästi ajan myötä herkistyny, inkaliljasta nousee vesikellukat käsiin ja esim. tuijaa saa aivastella pissat pöksyyn ja olen siis kukkakauppias. Mutta kyllä tuossa kävi jo mielessä käydä testeissäkin. Eläimistä ei onneksi oo ikinä tullu minkäänlaisia oireita.

Ettei vaan ois menny vähän ohi aiheen...
Kirjattu

Sivuja: 1 [2] Siirry ylös Tulosta 
« edellinen seuraava »
Siirry: