Hei, Peetun kanssa saavutettiin eilen voitto. Olin muutaman päivän työmatkalla ja saavuin kotiin. Olemme pitäneet Pedron kanssa mykkäkoulua ja olen suhtautunut lintuun kuin ilmaa Jonnen neuvosta. Halusin reissusta tultuani kuitenkin jutella linnulle ja pysähdyin lirkuttelemaan se häkin viereen. Pedro renkutti rökityslelua tutusti ja tarkkaili minua. Yhtäkkiä se lopetti touhunsa ja työnsi jalan häkistä kerjäten rapsutuksia. Rapsuttelin sitä aikani jalasta ja juttelin sille niitä näitä. Tänään toistin jutteluhetken ja sama juttu. Lintu kujersi ja työnsi jalan rapsutettavaksi. Rapsuttelin varovasti sen päätä ja nokkaa myös- ihme on tapahtunut. En nyt kuitenkaan innostu liikoja, vaan koitan nyt hissuksiin katsoa miten juttu kehittyy.
Tosi hienoa edistystä! Toi on just tosi tärkeää että pidätte häkin pinnat välissä niin kauan kunnes luottamus alkaa oleen jonkinlaisessa kunnossa Häkki tuo Peetullekin turvaa (jos sillä on esim huonoja kokemuksia naisista) ja se pystyy oppimaan että voi toi täti olla kivakin Vapaana ollessa helpommin käy niin että lentää päälle "varmuuden vuoksi" ja kun sitä tapahtuu tarpeeksi usein, siitä tulee inhottava kierre, ja jää ne positiiviset hetket (joita todella tarvitaan) kokonaan pois.