Sivuja: 1 2 [3]
|
 |
|
Kirjoittaja
|
Aihe: Ärsyttäviä piirteitä linnuissa(nne)? (Luettu 1065 kertaa)
|
Idonea
Vieras
|
^heh, Jonne, mitähän sulle tapahtuis jos pääsisit kuunteleen meidän Roopen huutoa -se kuulostaa selvästi kauhuleffan äänitehosteelta =naisihminen HUUTAA kauhusta (ollaan kyllä harkittu tuota ääntä kaupata jonnekin -sitä todellakin voisi käyttää kauhuleffassa), mä oon siihen tottunu, mutta alkukuukausina kun Roope oli tullut ja se huusi niin, niin säikähdin joka kerta, sillä se on TODELLA KARMIVA  Muuten ei mua kyllä äänet ole koskaan häirinneet noissa linnuissa (  johtuu varmaan siitä että mulla on valmiiksi molemmista korvista kuulo heikentyny), tällä hetkellä ärsyttää Goffini-Roopen tapa näprätä kaulasta ihoa kun se sukii ja hoitaa mua -siitä en tykkää ja siitä tulee inho olo.
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
Jonne
Kaijuli

Poissa
Sukupuoli: 
CAG Ukko, MA Rapa, YNA Nooa, OWA:t JAde & Xena
|
Mä luulen, että nuo kakadut on saaneet aika vastuksen Rapasta tuossa desibelien määrässä... Kysyppä vaikka Tintulta, kun poloinen joutui todistamaan sen itse, kun kävästiin elääkärissä 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
Wihreää elämää harmaalla mausteella.....
|
|
|
Keijukaija
KKK = Kaljun Keijun Kesyttäjä
Jäsen (Kaijuli)

Poissa
Sukupuoli: 
Keijuni.. <3
|
Ei sitten niin missään nimessä kannata mennä huoneeseen jos huutaa.  Jos kuulee askeleet ja alkaa huutaa, niin ei auta muu kuin istua rapussa (oven ulkopuolella) tai eteisessä tms niin kauan että huuto loppuu. Sitten vasta voi mennä lintua tervehtimään (JOS siis haluaa päästä huutelusta eroon). Kyllä se sen pian oppii että ei ne huutamalla tule, vaan vasta sitten kun on hiljaa. PAITSI jos vahvistatte huutamista, jokaisen vahvistuksen jälkeen huutaminen on tiukemmassa, ja aina vaikeampi kouluttaa pois.  Milla ^Juu, kyllähän minä sen tiedän... Enkös sitä tohon kirjottanut? Voivoi kun alkaa se dementia vaivata jo teininä.  Niin, siis tosiaan, nykyäänhän ei mennä sen luo jos huutaa, vaan ihan van silloin kun on hiljaa. Pari (ilmeisesti liian monta) kertaa sorruin siihen, kun en oikeen osannu varoa. Mutta joo, kitkemässä ollaan jo tuota kutsuhuutokäyttäytymistä. 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
*ja nokan naksutukset*
|
|
|
|
tinttu
|
Mä luulen, että nuo kakadut on saaneet aika vastuksen Rapasta tuossa desibelien määrässä... Kysyppä vaikka Tintulta, kun poloinen joutui todistamaan sen itse, kun kävästiin elääkärissä  jep! harvoin laitan sormia korviin, nyt oli pakko  Rapan innostuessa oikein kiljumaan, sen ääni vastaa ääntä, joka syntyy, kun haarukalla raapii lautasta x 10...Roope-kakadua en ole kuullut, mutta uskoisin sen äänen olevan matalampi. Pahin tuossa juuri onkin se äänen kimeys, joka menee suoraan johonkin ihmisen hermopäätteeseen  tinttu
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.
|
|
|
|
daisy
|
Tinttu : tervetuloa kuuntelemaan 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|
tinttu
|
Tinttu : tervetuloa kuuntelemaan  juu, kiitos  tulossa ollaan, pitäisi ehtiä ennen kokousta  tinttu
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
The early bird may get the worm, but the second mouse gets the cheese.
|
|
|
|
Ida-Emilia
|
Itse olen kokenut hieman rasittavaksi tuon "missäpesämissäpesä"-kiljunnan, mutta saatuani taas ääninäytettä puhelimitse Jonnelta kuulostaa neitojen kiljunta ihan sulosointuiselta! 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
Jonne
Kaijuli

Poissa
Sukupuoli: 
|
Ole hyvä vaan. Pitäisikin aloittaa terapia-sessiot kaikille lintuihmisille, ketä risoo se oman linnun mökä, niin voi tulla tänne hetkeksi joku ilta tai aamu kuuntelemaan, kun kultaposket kalkattaa täyttä häkää kevät hyrinöissään, Nooa kiljuu hermoja raastavaa kiljuntaa, Rapa vetelee omaa jauhokiekumistaan ja Ukko vetelee ylikorkeita metallisia jakopiippauksia, niin veikkaan, että alkaa taas oma lintu kuulostamaan aika kivalta 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
JaninaJ
Kaijuli

Poissa
Sukupuoli: 
OWA Rambo ja Hera
|
Tuo Jonnen kuvailema kaaos ääni kamaluus koettu, ei kyl ole mitään ihanan kuuloista.. Mutta pakko puolustaa Rapaa, on sillä ihaniakin ääniä ja söpöjä  hih... Jotka tosin suurin osa ei oo Jonnen mielestä enää niin ihania ja söpöjä nekään  heh Itsellä tulee omasta linnusta mieleen ärsyttävänä piirteenä myös ääni, sekä toisina asioina varmasti vieraiden ahdistelu.. Kaikki uudet ihmiset on sen mielestä aivan suunnattoman ihania enkä meinaa saada Ramboa eroon heistä sitten millään..  Vieraiden perään myös huudetaan vaikkei normaalisti kotona peräänhuutoa tapahdu.. Sekä uusimmista uusin, ei kovin kiva juttu on se että Rambo tykkää parturoida mun hiuksia.. En sitä sano etteikö olisi jo aika mennä kampaajalle, mutta mielummin johonkin kampaamoon kuin kotona rambon nokan hoideltavaksi..  Tietyistä kohti päätä sojottaa kauniit punkkarin alun hiustupsut, on se Rambo vaan niin ihana <3
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
Jonne
Kaijuli

Poissa
Sukupuoli: 
|
Jep, onhan sillä onneksi noita ihan kivojakin ääniä. Tosin välillä nuo kivatkin äänet ja sanat muuttuu ihan äärettömän rasittaviksi... Esim. Kun yksi olkkarin linnuista tokaisee "Terve!", niin vaikkei siihen itse vastaisi, niin toinen lintu vastaa "Terve!", johon sitten taas kolmas vastaa "Terve!", ja sitten jää levy päälle, että kaikki sanovat vuorotellen toisilleen "Terve!" ja kun tuota on jatkunut muutaman tunnin, niin se terve-sanakin saa jo aikaan sen, että alkaa hiljalleen kypsymään tiettyyn sanaan  Ah, tää avautumisketju on kyllä hyvää terapiaa 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
Monica
Jäsen (Forum)
Poissa
Sukupuoli: 
Pionukset Viivi&Samba ja Kanadankompostikissa Isa
|
Jep, Jonnen orkesteri on pieninä annoksina viihdyttävää kuunneltavaa, mutta se HUUTO...  Kaikkien ensimmäistä lintuaan harkitsevien pitäis tehdä ekskursio Jonnen luo ja jättää korvatulpat kotiin. On meinaan niinku aika valaiseva kokemus se, ja oman pikku pionuksen kurnuttelut (olalla istuen suoraan korvaan ja tuntikaupalla putkeen) ei oikeesti tunnu enää missään. Ärsyttäviä tapoja meillä ei oikein ole, jos ei välistä ihan hassuihin mittasuhteisiin menevää ujostelua lasketa. Siis että omia leluja ei uskalla edes koskea, häkin päältä ei voi poistua, käsikin vähän pelottaa jne. Onneks tämä touhu on vain ajoittaista, yleensä meillä mennään aika vauhdikkaastikin ympäriinsä, kiljutaan hiukan ja tutkitaan kiltisti paikkoja. Mutta mitään ei OSATA tuhota, se ottaa päähän! Ehkä minul on jotain vikaa jossain rattaassa, mutta minust olis hyvä jos Viivi jotain vähän tuhoais niin sen viihde ei olis niin meikäläisen toiminnan varassa. Tiedän että Viivi on aiemminkin ollut enemmän kiinnostunut ihmisten kuin lelujen tarjoamasta viihteestä, mutta eiköhän siitäkin opita pois ja omatoimisemmaksi. Ehkä uudet lelut auttaa asiaa, kunhan ne lakkaa olemasta pelottavia Ei sitä aina ehdi/jaksa olla papukaijan leikkitätinä, kun kissaakin pitää huvittaa 
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
Ask not what you can teach your bird; but what your bird can teach you
|
|
|
Tintus
Jäsen (Forum)
Poissa
Sukupuoli: 
Leevi
|
Ärsyttää?? Vai ärsyttääkö?
Tällä hetkellä ei erityisesti ärsytä mikään, mutta kunhan taas törmään päivään, jolloin olen väsynyt tms. tuo undujen jatkuva räksytys ottaa aivoon niin, että tuntuu parhaalta vaihto-ehdolta luopua jokaisesta kiljukaulasta. Kovaa meteliä pitävät vain hetkittäin, mutta se jatkuva tausta kälätys osaa myös ottaa otsalohkoon. Neitopoika taas saa niitä huutohepuleita silloin tällöin. Ne suututtaa ainoastaan silloin, kun päättää tulle tekemään sen olkapäälle suoraan korvaan.
Tuhoaminen... undut järsivät aivan kaiken, mikään ei jää niiden nokalta suojaan. Pienikin kolo seinässä saa ne hullaantumaan ja nakertamaan tilalle isoja reikiä. Yleensä teen pieniä paikkauksia koko ajan seinille. Sälekaihtimista tippuu palasia lähes joka päivä. Nyt undut ovat olleet "rankkarissa" häkissään viimeiset kolme päivää, kun ei vaan jaksa koko ajan olla niitä kieltämässä. Neito taas järsii vain joitain paikkoja. Hiirialusta silputaan hyvinkin nopeasti murusiksi pitkin pöytää ja lattiaa.
Sotkut... no, niitä nyt tulee. 1-2 kertaa päivässä imuroin häkin ympäristön ja silti roskat leviävät pitkin olohuonetta. Siivottomuus korostuu sulkasadon aikana. Eihän se noiden lintujen syy ole, että sulkasato tulee. Siinäkin vain on ikävää se että kaikilla sattuu sadot eri aikoihin.
Mutta niin kuin sanoin, nyt on se rauhallinen vaihe elämässä ja aurinkokaan ei vielä paljoa paistele, joten nyt vain odottamaan taas sitä kevät aikaa, jolloin kaikki linnut tuntuvat sekoavan.
|
|
|
|
|
Kirjattu
|
|
|
|
|
Sivuja: 1 2 [3]